Насловна Друштво Ћерајмо по свом

Ћерајмо по свом

0
илустрација

Ово друштво није само подијељено, него је и одвећ затворено, учаурено у племенски и нахијски и брђански код, обичај који с презрењем а приори одбацује сваку разлику и игру плуралитета. (Ајде и ми да будемо елоквентни и дискурзивно актуелни…)

Међутим, шта ако је изолованост потоњи начин да се спаси друштвена виталност, здравина, природна неисквареност, које, опет, умногом зависе од неупућености у штетне, дакле глобалне трендове? У преводу: дивљаштво је бијег од модерног варваризма!

Е сад, да бисмо, пак, били подијељени – објашњава логика – морамо бити, је л` да, прије свега слободни. У том контексту, наше подијеле заиста су вјештачке, и тим прије у њима живе минималне разлике.

W3Schools

Да парафразирамо Делеза: оне једва да су и географске, а некмоли интелектуалне!

Отуд политика ужива улогу ауторитета чији модел газдовања остаје битно непормјењив, иако се све успут мијења, од иделогија до нација, уопште перцепција на свијет чији се извор препознаје у утицају модерности.

Али, до ове чуке и забити, информација путује тачно онолико колико и – садржај из несвјесног у свјесно. Што ће рећи да наш опстанак има да захвали нашој суштинској небитности, како онда тако и сад.

То што, ипак, као мали нарциси имамо претјерано велику и важну слику о себи – прије свега несразмјерну – не значи ама баш ништа. С том разликом што је то, како се показује, најбољи калем за политике плитке пропаганде и опште затуцаности.

Будућност ће зависити од ретроградног кретања либрализма и тоталне демократизације, отприлике гласе ријечи Тимоти Снајдера. Дакле, кад савремени свијет крене у рикверц надајући се да је у том револуционарном заокрету спас, ми ћемо ударити у прогрес, и опет бити изван тековина западног друштва, упошљени у питања по чему се, међу собом, несводимо разликујемо, јер је то оно што нас чини бољим. – Али, од кога?!

ПОСТАВИ ОДГОВОР:

Please enter your comment!
Please enter your name here